Περιγραφή
Δύο νέοι ευαίσθητοι καλλιτέχνες, απόφοιτοι της Σχολής Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ., εκθέτουν την πρόσφατη δουλειά τους στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. με περιεχόμενο την «Έκφραση Ψυχής», απέναντι στους καλλιτέχνες της «Έκκεντρης Τέχνης», δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα συνύπαρξη. Οι εκθέσεις εγκαινιάζονται την Τρίτη 15 Οκτωβρίου στις 19.00.
Κοινό σημείο αναφοράς τόσο στην έκθεση της Σοφίας Καρασαββίδου με τίτλο «Αμφισημίες», όσο και στις «Μορφές» του Σταύρου Παπάζογλου είναι η ανθρώπινη μορφή-πορτρέτο, το οποίο ο καθένας προσεγγίζει με τον δικό του τρόπο, επιχειρώντας μια αμφίσημη ερμηνεία της ψυχής και του κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η σειρά των μικρών πορτρέτων της Σοφίας Καρασαββίδου ερευνά τη σκέψη και την ανάγκη για εσωτερική αναζήτηση, έχοντας σχεδόν τη λογική της εκκλησιαστικής εικόνας, «σαν περιφορά επιταφίου με κατεύθυνση άγνωστη». Ζωγραφίζοντας τις πλάτες των μορφών, η καλλιτέχνιδα αποφεύγει έντεχνα να αποδώσει το βλέμμα και την έκφραση του προσώπου, αφήνοντας τον θεατή να «μεταφράσει» με τον δικό του τρόπο, με τις δικές του λέξεις την ψυχική διάθεση των εικονιζόμενων σε μια συγκεκριμένη χωροχρονική στιγμή, σε μια πορεία προς το τυχαίο και το προσωρινό.
Βιογραφικό: Η Σοφία Καρασαββίδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, όπου ζει και εργάζεται μέχρι και σήμερα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Επιπλέον είναι πτυχιούχος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στον Στρατηγικό Σχεδιασμό Προϊόντων του Διεθνούς Πανεπιστημίου. Μέρος της παρούσας εργασίας συνιστά τη διπλωματική της που παρουσιάστηκε στο 3ο Εργαστήριο Ζωγραφικής με διδάσκοντες τους Γιώργο Τσακίρη και Βασίλη Βασιλακάκη. Διακρίθηκε με έπαινο στο πλαίσιο του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ζωγραφικής «Λουκάς Βενετούλιας», Τελλόγλειο, 2019. Έχει λάβει μέρος σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις: 2018: “Ιόλας η κληρονομιά: Iola’s Shelter”, Εγκατάσταση, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ΜΟΜus, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2018: “Άγνωστο Αντικείμενο 2”, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη Ελλάδα, 2018: Τέχνη + Τέχνη, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2017: In our image and likeness by Filippo Berta, Φεστιβάλ Performance Biennale 6, Θεσσαλονίκη Ελλάδα, 2017: “58 + 26”, Γενί Τζαμί, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2017: “Εξ’ οίνου Τέχνη”, Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας, Βέροια, Ελλάδα, 2017: “Έγινε η σπίθα πυρκαγιά | 100 χρόνια”, Μπενσουσάν Χαν, Θεσσαλονίκη Ελλάδα.
Ο Σταύρος Παπάζογλου αναζητεί την πραγματική θέαση του εγώ, την εικόνα του ίδιου μας του εαυτού με τις πολλαπλές ψυχικές πληγές. Με τη διαρκή επεξεργασία της εικόνας και την παραμόρφωση επιδιώκει να εκφράσει τον ψυχικό πόνο, την κοινωνική μοναξιά, αλλά και την ποικιλομορφία της αλήθειας και της πραγματικότητας. Οι χρωματικές κλίμακες και οι αλλοιώσεις της φόρμας μετουσιώνονται σε ποικίλες συναισθηματικές εξάρσεις. Η επανάληψη της εικόνας συνιστά αναπόσπαστο μέρος της αφήγησης που δεν δεσμεύεται από χωροχρονικούς περιορισμούς.
Βιογραφικό: Ο Σταύρος Παπάζογλου γεννήθηκε το 1966 στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης. Εισήχθη το 2013 στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., από όπου κι αποφοίτησε το 2019. Η παρούσα εργασία συνιστά μέρος της διπλωματικής του στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Ζωγραφικής.
Συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις: 2017: “Πανεπιστημιούπολη Α.Π.Θ. 90 + Χρόνια λειτουργίας / 100 + Χρόνια σχεδιασμού”, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη Ελλάδα, 2016: “Εικαστικοί Διάλογοι με την πόλη”, Γενί Τζαμί, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2015: “In Between reloaded”, Γενί Τζαμί, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2014: με θέμα “to the point”, Εκθεσιακός χώρος Αγγέλων Βήμα, Αθήνα Ελλάδα (στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Χαρακτικής του Ξενή Σαχίνη).
Διάρκεια εκθέσεων έως 29 Νοεμβρίου 2019.