Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να σας παρέχουμε την καλύτερη πιθανη εμπειρία χρήστη .Cookie πληροφορίες ειναι αποθηκευμένο στο προγραμμα περιήγησης σας και εκτελεί λειτουργίες όπως να σας αναγνωρίζει όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και βοηθάει την ομάδα μας να καταλάβει σε ποια σελίδα από τον ιστότοπο μας βρίσκεις πιό ενδιαφέρουσα και χρήσιμη.
Το Τελλόγλειο Ίδρυμα στον ψηφιακό κόσμο
Υποβλήθηκε στις 6. Μάιος 2020 – 14:58.
Το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ στη διάρκεια του Κορωνοϊού, αναπτύσσει νέους τρόπους επικοινωνίας με το κοινό μέσω διαδικτύου, Facebook, site, YouTube, Instagram, ηλεκτρονική επαφή που εξακολουθεί να επιμένει σε θέματα πολιτισμού και τέχνης. Εικονικές περιηγήσεις εκθέσεων, η προετοιμασία τους (making of), έργα των συλλογών του σε νέες θεματικές από άλλες οπτικές, ξαναδιάβασμα υλικού εκθέσεων, εκδηλώσεων με νέες προσεγγίσεις, πρόκληση για επανεκκίνηση είναι οι νέες του δραστηριότητες που μας πλουτίζουν με νέες εμπειρίες και δυνατότητες. Επίσης με την ελπίδα ότι το αύριο θα μας βρει καλύτερους, πιο έτοιμους και συνειδητοποιημένους.
Στην κατεύθυνση αυτή εγκαινιάζουμε μια νέα επικοινωνία διαδικτυακή, μια σειρά podcasts, στο νέο προφίλ του Τελλογλείου στο Soundcloud (https://bit.ly/3dmQKjD ) ηχογραφημένα επεισόδια για θέματα τέχνης, μια φορά την εβδομάδα που θα αναρτώνται κάθε Τετάρτη. Το πρώτο podcast είναι σχετικό με την έκθεση και το αφιέρωμα της εβδομάδας 4-10 Μαΐου 2020 στον Goya και την έκθεση του 2008. Στην έκθεση αυτή είχαν παρουσιαστεί τέσσερις πλήρεις σειρές χαρακτικών του, τα Καπρίτσια, η Φρίκη του Πολέμου, οι Παροιμίες, οι Ταυρομαχίες, οι οποίες προέρχονταν από την Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας. Επρόκειτο δηλαδή για τον ώριμο Goya, το Goya των μαύρων ζωγραφιών στο σπίτι του στο Manzanarès, τον Goya που γνώρισε γενική αναγνώριση για τον τρόπο που με ανελέητο βλέμμα αποτύπωσε την εποχή του, την απάτη, τη διαφθορά, την αδικία, τη μικρότητα, τη βλακεία, τον πόλεμο, τον θάνατο, έναν Goya που γίνεται τραγικά επίκαιρος στις μέρες μας. Από το Αρχείο Σπητέρη ένα πολύτιμο υλικό από εφημερίδες και περιοδικά του γαλλικού κυρίως τύπου στον 20ό αι. δημιούργησε το υπόβαθρο για το περιεχόμενο της έκθεσης.
Το πρώτο podcast μας θυμίζει Τα τέσσερα Πρόσωπα του Goya, ένα ζωντανό, διεισδυτικό κείμενο του Dominique Jamet, που ζωντανεύει τον ζωγράφο και την εποχή του σχολιάζοντας ουσιαστικά τις ενότητες των χαρακτικών του προέρχεται από τα ντοκουμέντα του Αρχείου Σπητέρη.